wywalenie egr ale bez klapki gaszącej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alxxx
    RS
    • 2010
    • 1823
    • Octavia I (1U2)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #26
    protonXx, d00lar, Raczej kierujcie się nr. sterownika a nie rocznikiem samochodu.
    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

    Komentarz

    • d00lar
      Rider
      • 2014
      • 366

      #27
      dokładnie to drugi powód dla którego wolał bym zostawić klapkę
      niby turbo ma się dobrze ale jednak wolał bym nie skończyć jak niektórzy

      @wesol hmm to w sumie niezła opcja
      rozmontowałeś całego tego egr ? od góry jakoś ? ciężko ?
      rozumiem że śrubę zamiast tłoczka ?
      pewnie nie dokumentowałeś przypadkiem ?:P
      czipek by me >140 kucy
      OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

      Komentarz

      • wesol
        Rider
        • 2008
        • 689

        #28
        Tak ten tloczek z grzybkiem usuniety, Ufo z góry rozciac i tak sie nie przyda, wywalic membrane. W miejsce tej osi oasuje srubka fi 6 mm idealnie. Dac tylko jakas uszczeleczke by powietrze nie uciekalo i te pary oleju nie syfily na zewnatrz.
        Nie ma co dokumentowac takie rzeczy to sie robi w niedziele jak sie nudzi bo w tv nic nie ma.
        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

        Komentarz

        • d00lar
          Rider
          • 2014
          • 366

          #29

          trzeba rozcinać ? nie da się tego rozebrać jakoś po 'ludzku' ? :diabelski_usmiech
          ten grzybek zostawiłeś ? czy też jakoś wychodzi bez tej góry ?
          czipek by me >140 kucy
          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

          Komentarz

          • wesol
            Rider
            • 2008
            • 689

            #30
            blacha na "ufo" jest dosc twarda bo jak widac jest to nierdzewka. Szkod asie meczyc i kaleczyc paluchy. Fleks w lapy i go rozprulem. Nie ma sie co martwic bo nic co pod nim sie juz nam nie przyda. Jak sie juz ujawni nam tentrzpien z grzybkiem to ucinamy jak najwyzej ten trzpien i dolem wyjdzie nam grzybek z kawalkiem tego trzpienia. Wstawiamy srubke z jakas uszczleka z gumy czy z czego tam sobie dorobimy. Mozna smarowac silokonami, pastami, klejami dwuskladnikowymi itp. I tak to zaslepiamy i zapominamy o tym neiszczesnym EGR. Od dolu wstawiamy blazke zaslepiajaca. Ja generalnie wywalilem caly uklad egr. W kolektorze jak go rpzystosowywalem pod GTB to zaspawalem wylot do recyrkulacji spalin. Chlodniczka wywalona, uklad wodny zmostkowany. Robert usunal programowo EGR by poprostu odzyskac elektrozaworek ktory to bedzie lezal sobie na półce jako zapas do N75. Oczewiscie programowo nie musimy kastrowac tego elektrozaworka w silnikach na VP i wiekszej liczbie PD jak :AJM, ASZ, ARL, AUY itp.
            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

            Komentarz

            • d00lar
              Rider
              • 2014
              • 366

              #31
              trochę czytałem mam 2004 i wywala mi checka ale z tym sobie poradzę
              na tuningowych forach pisali żeby minimalnie tez skorygować mape od n75 w przedziałach gdzie czesc spalin szla własnie przez otwarty egr a bez niego całość spalin rozkręca turbo ciut mocniej
              w każdym razie pobawię się =]
              czipek by me >140 kucy
              OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                #32
                Jak deptasz pedla gazu i turbo ma przymkniete lopatki zmiennej geo to egr jest zamkniety wiec nie jest to prawda. Zreszta ile tam spalin leci przez ten egr by mialo t turbo niewaidomo jak mocno sie rozkrecac. TO sa jekies sladowe ilosci spalin. Zreszta jakby tak bylo to wszlekie zmiany temperatury cisnienia czy zmiany jakie smechaniczne np wieksza srednic amiala by wplyw na to a tak nie jest.
                Mialem turbo gt1749VA a wstawilem GTB2256 i wielkiej roznicy nie bylo no moze troszke. Po remapie owszme jest lepiej bo z dolu zostalo dokoksowane wiec i spalin jest wiecej.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                • robek--n
                  Classic
                  • 2015
                  • 2

                  #33
                  Mam problem ze sporadycznym błędem klap gaszenia.
                  Chodzi o Octavię II 1,9 TDI 105 KM silnik BXE
                  W skutek dużej awarii wymieniałem silnik (słupek i głowica)
                  Po wymianie silnika zaczęła się zapalać kontrolka check silnika - błąd jaki zdiagnozował mechanik to sporadyczny błąd klapy gaszenia.
                  Błąd ten pojawia się nie za każdym razem przy odpalaniu silnika w sposób nieregularny.
                  Wymieniłem przepustnicę, wymieniłem zawór magnetyczny, uszczelkę przy EGR-rze i nic to nie daje.
                  Mechanik nie wie co to może być. Błąd wyskakuje szczególnie po długim postoju na zimnym silniku.
                  Jak się zapali ta kontrolka, to czasami po kilku, a czasami po kilkunastu odpaleniach silnika gaśnie. W trakcie jazdy, jeżeli przy odpaleniu silnika się nie zapaliła, to się nie zapala.
                  Proszę o pomoc.

                  Komentarz

                  • wesol
                    Rider
                    • 2008
                    • 689

                    #34
                    jak dobrze pamietam w bxe i pokrewnych w touranach caddy i chyab jeszcze innych mial taka wade ze kable wlasnie miedzy innymi kable od sterowania klapa gaszacą sie przerywaly. Juz nie pamietam dokladnie w ktorym miejscu bo to koles mi moil co sie tym zajmuje na codzień. Sprawdz instalcje ale musisz pruc kable bo raz moze stykac a raz nie.
                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                    Komentarz

                    • robek--n
                      Classic
                      • 2015
                      • 2

                      #35
                      Dzięki za pomoc
                      Faktycznie instalacja od przepustnicy jest w poszorkach, kable trą o poszorki i się przecierają. Moje były przetarte do połowy miedzi !!!
                      Kable wymienone powinno być OK.
                      Nic tylko pogratulować temu kto to wymyślił !!!

                      Komentarz

                      Pracuję...